hits






Drikk vann!

  • INNLEGG POSTET : 06.11.2017, 23:15

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har besvimt eller nesten-besvimt fordi jeg har drukket for lite vann. For noen år siden fikk jeg også anfall da jeg og min familie var i Montenegro fordi hadde drukket så lite vann. Etter det har jeg vært kjempe redd for å glemme det, det var utrolig skummel opplevelse og unner ingen det! Så nå drikker jeg gjerne 4-5flasker (500ml) om dagen for å ikke besvime eller nesten-besvime. Men også fordi jeg merker huden min og psyken og det fysiske er mye bedre med noen glass vann innabords! Her er noen grunnet til å drikke mer vann:

♥Vann slukker tørsten mest effektivt
♥Kroppen trenger vann for at alle deler av det avanserte kroppsmaskineriet skal virke bra
♥Vann er gratis, kalorifritt og lett tilgjengelig i Norge
♥Vann gjør at du tåler varmen bedre
♥Vann kan gjøre at du får mindre vondt i hodet
♥Vann under treningsøkten er nødvendig for å ikke blir dehydrert og for å orke mer og holde lenger (Er treningsøkten lang trenger du også tilskudd av næringsstoffer)
♥Vann etter treningsøkten er helt nødvendig for at kroppen skal komme seg raskt og blir klar for nye prestasjoner
♥Vann er bra for tennene
♥Vann er bra for å huden
♥Vann er nødvendig for å tenke klart

Og hvis du sliter med å få i deg mer vann kan disse tipsene være nyttige. Selv har jeg alltid en flaske full med vann i kjøleskapet fordi jeg klarer kun iskaldt vann. Jeg drikker også alltid en flaske (500ml) om morningen til frokosten, da får jeg en kjempe god start på morningen! Jeg har også av og til oppi en type saft (uten sukker selvfølgelig) eller litt sitron saft bare for å varier litt slik at jeg ikke blir kjempe lei av vanlig vann hele tiden. Det er faktisk kjempe godt, og du vil ikke angre hvis du bytter ut all brus med vann for å si det slik!

♥Ha alltid med deg en vannflaske på skolen, jobben, på tur og ellers.
♥Drikk litt hver time.
♥Sett en mugge eller flaske med vann i kjøleskapet, hvis du liker at vannet er helt kaldt.
♥Det er ofte lettere å drikke vann hvis det ikke er så iskaldt.
♥Varier med å smaksette vannet med en sitronskive, litt sitronmelisseblad, en skive melon eller et par jordbær.
♥Drikk primært vann uten tilsetning, siden syretilsetninger kan skade tennene.
♥Server vannet i flotte mugger og legg gjerne i isbiter.
♥Drikk gjerne et glass vann før måltidet og før du legger deg.
♥Drikk vann som drikke til middagen.
♥Drikk et glass vann ved siden av hvis du drikker kaffe, te eller annen drikke som er vanndrivende.


  • Publisert i kategorien Trening & Kosthold



  • LEGG IGJEN KOMMENTAR